Készenléti szolgálat
Készenléti szolgálat célja a Család- és Gyermekjóléti központ nyilvántartási idején túl felmerülő krízishelyzetekben történő azonnali segítség, tanácsadás, vagy tájékoztatás nyújtása. Egy állandóan hívható mobiltelefonszámon biztosítjuk az elérhetőséget, ahol a Család- és Gyermekjóléti Központ munkatársai az érintetteknek a lehető legtöbb információt megadják helyzetük megoldása érdekében. A hívásokat fogadó szakemberek munkáját speciális adatbázis segíti a hatékony segítségnyújtásban. A készenléti szolgálathoz beérkező hívások adminisztrációja és az intézkedés leírása a hívást követően történik. A további, szükséges beavatkozásokra a Család- és Gyermekjóléti Központ szakemberei tesznek javaslatot, a hívást követő első munkanapon.
Az Újpest SZI
Család- és Gyermekjóléti Központ Készenléti Szolgálatát
30/210-2390-es
telefonszámon hívhatják.
A készenléti ügyeletet ellátó munkatárs információt nyújt az egyes, főleg szociális és egészségügyi ellátások, illetve szolgáltatások igénybevételének lehetőségéről, valamint széleskörű tájékoztatást nyújt az ügyeletet hívók számára az alábbi témakörökben:
- drogosokkal, alkoholistákkal foglalkozó lelki segély vonal
- nőkkel szembeni erőszak, diszkrimináció áldozatainak lelki segély vonal
- tini ambulanciák
- munkásszállók
- családos szállók
- anyaotthonok
- gyermekszállók
- nappali melegedők
- népkonyhák
- orvosi ügyeletek.